העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס העמותה להתפתחות הילד2012 >> תקצירים ומצגות מכנס העמותה 2012 >> מושב 9 היי טק טיפולי >> כסא ממונע יש. אז מה כעת?

כסא ממונע יש. אז מה כעת? 
שילוב התנסות בניידות ממונעת כחלק מתהליך הטיפולי בילדים עם לקויות מוטוריות מורכבות בבית-ספר בית איזי שפירא

WE HAVE A POWER WHEELCHAIR. SO NOW WHAT?
INCORPORATING THE USE OF POWER MOBILITY AT THE BEIT ISSIE SHAPIRO SCHOOL AS PART OF THE REMEDIATION PROCESS FOR CHILDREN WITH COMPLEX DEVELOPMENTAL DELAYS
 
 
נעה ניצן, דיינה קפל, רוני בן עמי 
Noa Nitzan, Dana Cappel, Roni Ben Ami, 
בית איזי שפירא
ורדית קינדלר, Vardit Kindler
הגן השיקומי אלווין ישראל, מרכז אומר לתקשורת תומכת וטכנולוגיה מסייעת
 

בית ספר איזי שפירא הוא חלק מארגון הנותן מגוון שירותים לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם. בית הספר הוא בית ספר צומח ובו תלמידים בגיל 6-12 המאובחנים עם שיתוק מוחין ולקויות מוטוריות מורכבות אחרות ופיגור קל – בינוני. מתוך תפיסה של בית הספר, הרואה בהשתתפות במארג החיים החברתי של האדם עקרון בסיסי לאיכות חיים, עלה הצורך בשימוש בכסא ממונע. הניידות בכסא ממונע מקדמת את העצמאות בקרב ילדים עם לקות מוטורית ומשפיעה על ההתפתחות הקוגניטיבית, התקשורתית והחברתית. ההתנסות בניידות עצמאית משמעותית מאד לתחושת המסוגלות של ילדים אלו ורמת השתתפותם בסביבה בה הם חיים. הצורך בשימוש בכסא ממונע הוביל לתהליך הטמעתו שכלל את ההורים, הילדים והצוות. בכדי שניתן יהיה ללמד את התלמידים לנוע באמצעות כסא ממונע, על הצוות היה להתחיל בתהליך של למידה לגבי משמעות הכלי, מטרותיו ודרכי השימוש בו. המשך התהליך היה ללמוד כיצד ללמד את התלמידים לנוע בכסא, תוך שיתוף ההורים ולמידה מתמשכת לגבי האפשרויות המגוונות של השימוש בכלי.
במהלך השנה הראשונה בה החל השימוש בכסא הממונע בבית הספר, שלושה תלמידים למדו לנוע בכסא ממונע. שלושת התלמידים שונים מאד בצרכים שלהם, ולכן לכל תלמיד הותאמה תכנית לימוד שונה כולל הנגשה מותאמת. בהרצאה זו נתאר את תהליך שילוב והטמעת תכנית רכישת ניידות עצמאית בקרב שלושת התלמידים. נתאר את  שלושת התלמידים, התהליך שעבר כל תלמיד והוריו, ובמקביל התהליך שעבר הצוות המלמד. נתאר את הדילמות בתהליך הלמידה והיישום בכלל, והמסקנות שלנו מתהליך הלמידה של שלושת התלמידים בפרט, תוך תיאור ותיעוד הרגשות שעלו במהלך ההתנסות בניידות ממונעת.
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...