העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס DSM5 >> מצגות מכנס DSM5 >> שינויים באבחנת ADHD ב- DSM5

ADHD: השינויים בהגדרת ה-DSM5

 
ד"ר יעל לייטנר
המכון להתפתחות הילד ומרפאת קשב ולמידה, בת"ח "דנה-דואק" לילדים
תל אביב
 
הקריטריונים הדיאגנוסטיים בv  DSM   החדש דומים ל 18 הקריטריונים שהיו מקובלים ב DSM IV, ומחולקים, כבעבר , לשתי קבוצות סימפטומים: היפראקטיביות \ אימפולסיביות, וקשיים בתחום הקשב, כאשר לפחות ששה סימפטומים בקבוצה אחת נדרשים כדי להעמיד אבחנה. פרט לכך הV DSM  מציג כמה שינויים חשובים , המבוססים על מחקרים ותצפיות קליניות בעשור האחרון:
 
  1. הוספת דוגמאות לסימפטומים המופעים בשתי הרשימות כדי להתאימם לטווח גילאים רחב, הכולל מבוגרים.
  2. חיזוק ההגדרה לקיום הקשיים בשתי סביבות שונות ע"י הדרישה שלפחות כמה (SEVERAL) סימפטומים יהיו קיימים בכל אחת מן הסביבות.
  3. הרחבת טווח הגילים לאבחנה מ  "כמה סימפטומים התקיימו לפני גיל 7 שנים" ב DSM הקודם,   ל "סימפטומים של קשיי קשב, או היפראקטיביות- אימפולסיביות היו נוכחים לפני גיל 12 שנים".
  4. תת סוגים (SUBTYPES)של ADHD כפי שהוגדרו בDSM  הקודם , שונו ל "מופעים" (=PRESENTATIONS) בDSM הנוכחי.
  5. הותר האבחון של  ADHD כמצב קומורבידי עם הפרעות בספקטרום האוטיסטי.
  6. סף האבחון של ADHD במבוגרים שונה  ל-5 סימפטומים במקום שישה (מכל אחת מן הקטגוריות)הנדרשים בילדים ונוער, בהתבסס על המחקרים המצביעים על הפרעה תפקודית משמעותית במבוגרים כאלו.
  7. ADHD מוקם בפרק של הפרעות נוירו התפתחותיות (NEURODEVELOPMENTAL), במקום בפרק של "אבחנות הנעשות בינקות, ילדות או בגיל ההתבגרות", אשר בוטל ב DSM הנוכחי. ההרצאה תסקור את השינויים, את הבסיס להם, ואת ההשלכות האפשריות שלהם בתחומי הקליניקה והמחקר.
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...



מוקסו מבדק ADHD