העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס העמותה להתפתחות הילד2012 >> תקצירים ומצגות מכנס העמותה 2012 >> מושב 4 אוטיזם 1 – ההתלבטות אבחנתית והצעה טיפולית >> מורכבות אבחון ילדים בספקטרום האוטיסטי עם תפקוד גבוה בגילאי בית ספר

THE COMPLEXITY OF DIAGNOSIS OF HIGH- FUNCTIONING  CHILDREN AT SCHOOL  AGE WITH AUTISM  SPECTRUM DISORDER

מורכבות אבחון ילדים בספקטרום האוטיסטי עם תפקוד גבוה בגילאי בית ספר
 
Dr Hadas Meirson, Pediatric Neurologist
דר' הדס מאירסון , מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד
 
המרכז לאוטיזם, המרכז הרפואי  אסף הרופא
 
הפרעות ברצף האוטיזם (Autism Spectrum Disorders – ASD)  הן בין הלקויות ההתפתחותיות השכיחות ביותר, ועל פי סקירות אפידמיולוגיות חדשות, שיעורן מגיע ליותר מ־ 1% מכלל האוכלוסייה . אוטיזם הנה הפרעה נוירולוגית התפתחותית מורכבת, שבאה לידי ביטוי בליקויים בשלושה תחומים –שפה ותקשורת, יכולת חברתית הדדית ויצירת קשרים חברתיים, והופעת תבניות התנהגות נוקשות וגילוי עניין במגוון מצומצם של פעילות וחפצים. 
 
קיימת שונות רבה באופי ההתבטאות ומידת החומרה של התסמינים בילדים עם אוטיזם ושוני בביטוי הקליני כתלוי בגיל ובהתפתחות.  ילדים עם הסתמנות קלינית חמורה יותר מאובחנים לרוב בגיל הצעיר, לעומת  ילדים עם הסתמנות פחות חמורה ו/או תפקוד קוגניטיבי גבוה. הקושי באבחון ילדים ברצף עם תפקוד גבוה  נובע בשל התפתחות שפתית תקינה לרוב המטשטשת את התמונה הקלינית. בנוסף  פעמים רבות קיימת חפיפה  עם סימפטומים של הפרעות פסיכיאטריות אחרות הגורמים למתן של אבחנה שגויה (כגון-הפרעת קשב וריכוז, הפרעת חרדה  ועוד).  בחלק מהמקרים אכן קיימת  תחלואה נלווית (קו-מורבידיות) העלולה גם היא למסך את ההפרעה התקשורתית-חברתית הראשונית. 
 
בסקירה הנוכחית אתמקד במורכבות האבחנה המבדלת לאבחון אוטיזם בילדים עם תפקוד גבוה בגילאי בית ספר, ואציג מודל אבחוני יעיל אשר מופעל במרכז  לאוטיזם בבית חולים  אסף הרופא. האבחון  כולל הערכה רפואית ונוירולוגית,הערכה התפתחותית והסתגלותית, ואבחון חברתי תקשורתי מתוקף המותאם לילדים בגילאי בית ספר. הסקירה תלווה בהצגת  מקרים מגוונים וסרטוני וידאו אשר ידגימו את מורכבות האבחון.
 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...