העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס העמותה להתפתחות הילד2012 >> תקצירים ומצגות מכנס העמותה 2012 >> מושב 4 אוטיזם 1 – ההתלבטות אבחנתית והצעה טיפולית >> דילמות אתיות בעקבות מגמת עליה באבחון ברצף האוטיזם

מגמת עליה באבחון ברצף האוטיזם – דילמות אתיות

AUTISM SPECTRUM DISORDERS (ASD) – A SYNDROM ON THE RISE
ETHICS DILEMAS
 
ד"ר גבריאלה בינדר
DR. GABRIELA BINDER
תפקיד: פסיכיאטרית ילדים ונוער-  יועצת בגנים ובתי ספר לחינוך מיוחד במרכז הארץ



 
דיון בסוגיות אתיות הקשורות להתפתחות הילד שאובחן בגיל 3 כסובל מהפרעה ברצף האוטיזם. נקודת מבט של פסיכיאטרית ילדים ונוער בעלת ניסיון רב במרפאה קהילתית וכעת יועצת בגני תקשורת ובתי ספר של החינוך המיוחד. בהרצאה ישולבו הצגות מקרים.
מחקרים אחרונים מצביעים על כך שחצי מהילדים שאובחנו בגיל 3 כסובלים מ- ASD קשה ושני שליש מהילדים שאובחנו כ- ASD קל, כבר לא נמצאים בספקטרום של הפרעה זו בגיל 6.
היכן ימצא ילד שיצא מהספקטרום האוטיסטי במהלך 15 השנים הבאות?  
נדון בשילובם של ילדים שונים במסגרת המיועדת לילדים הסובלים מהפרעת תקשורת.                            ילד עם הפרעה על הרצף האוטיסטי מול ילד עם איחור התפתחותי רחב היקף, ילד עם בעיה שפתית קשה, ילד שסובל מהפרעה רגשית-משפחתית או נפשית.
כמו כן נדון על הילד המתבגר ומודעותו העצמית בצל האבחון מגיל 3. 
האבחון הראשוני מוביל להטיה בכל ההתייחסויות העתידיות לילד בכל המסגרות: רפואיות, חינוכיות וטיפוליות. אבחון זה מוביל לעיתים למסלול לא מתאים לצרכיו אשר עשוי לעצב לילד עתיד שונה.
מסקנתנו הינה שיש הכרח לבצע אבחון חוזר בגיל 6, לקראת הכניסה לבית הספר ובגיל 10 על ידי צוות אבחון שמביא הסתכלות חדשה, ללא ההטיה של האבחון הראשוני. האבחון החוזר יאפשר התאמה מחדש של המסלול הלימודי והשיקומי לילד ולהתפתחותו המיטבית.

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...