העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס העמותה להתפתחות הילד2012 >> תקצירים ומצגות מכנס העמותה 2012 >> מושב 3 התערבות מזוית אחרת >> : "זה הספר שלי, זה הסיפור שלי" – שימוש בספרים מותאמים אישית ככלי טיפולי בילדי כיתה א' עם פיגור שכלי

"זה הספר שלי, זה הסיפור שלי" – שימוש בספרים מותאמים אישית ככלי טיפולי בילדי כיתה א' עם פיגור שכלי

 "This is my book, This is my story" – Using personally tailored books as a therapeutic tool for first grade children with ID/DD 
 
רחלי יעקובי, Rachel Ya'akobi
מורה; כיתה א' חנ"מ, "אור צ'יימס" מודיעין
Teacher; First grade special ed., "Or Chimes" Modi'in
 
רוית שחר להב, Ravit Shachar Lahav 
מרפאה בעיסוק;  "אור צ'יימס" מודיעין, מרכז "אומר" לתקשורת תומכת וטכנולוגיה מסייעת
Occupational Therapist; "Or Chimes" Modi'in, "Omer" AAC&AT Center
 
הקריאה בספר אהובה על ילדים. בגילאי גן ובית ספר יסודי ילדים נחשפים ללמידה של אוריינות. לנרטיב האישי אלמנטים תרפויטים רבי עוצמה. 
לכל ילד מילדי הכיתה הוכן ספר אישי, בו הילד הוא מרכז הסיפור ומשולבים בו אלמנטים מוכרים ואהובים מחייו, במטרה שישמש ככלי טיפולי, לימודי ושיקומי.
הטקסט "תורגם" לסמלים ולשפת סימנים, כהמחשה וכאמצעי לתקשורת תומכת וחליפית. 
הספרים הוצגו בפני הילדים והוקראו להם, באופי אישי וקבוצתי. הקריאה הינה מתווכת ופעילה. הילד שותף לקריאה ולוקח חלק, בהתאם ליכולותיו, במהלך הסיפור.
יחד עם הספרים נבנה שאלון, שנועד לבדוק את תפקודו והתקדמותו של כל ילד, ביחס למטרות שהוצבו עבורו. 
משלב מוקדם זוהו מוטיבציה ועניין של הילדים בספרים. כל הילדים מזהים את הספר שלהם. חלקם מכירים את הסיפור ויודעים למה לצפות בקריאתו. חלקם מזהים את תמונות ילדי הכיתה האחרים דרך הספרים. הושגו מטרות נוספות. 
נראה כי ספרים, מעבר להיותם מקור להנאה, העשרה ולמידה, משמשים ככלי טיפולי בסיסי עם ילדים, גם באוכלוסיה נמוכה קוגניטיבית. התאמת הספר לילד דרך התחברות לעולם התוכן האישי שלו, התייחסות לרמת ההבנה והלמידה, והמחשה המותאמת ליכולותיו ולצרכיו – מסייעים לילד להתחבר לספר, מגבירים את ההנאה והמוטיבציה ומספקים הזדמנות ללמידה והתקדמות.
בהרצאה יוצג הפרויקט על שלביו השונים בשילוב סרטונים קצרים.
 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...