העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו




הצטרפו אלינו!

        

 

דף הבית >> ארכיון כנסים >> כנס העמותה להתפתחות הילד2012 >> תקצירים ומצגות מכנס העמותה 2012 >> מושב 6 קבוצה שבקבוצות >> קבוצת פיזיותרפיה לילדים עם קשיים קלים במוטוריקה גסה ובתחום החברתי-רגשי-תקשורתי

קבוצת פיזיותרפיה לילדים עם קשיים קלים במוטוריקה גסה ובתחום החברתי- רגשי –תקשורתי

 
PHYSIOTHERAPY  GROUP FOR CHILDREN WITH MILD GROSS MOTOR, SOCIAL-EMOTIONL-COMUNICATION  DIFFICULTIES
 
איילת ביגי  AYELET BIGI B.P.T  
 
(בליווי סיוון ליש  -   M.A developmental psychologist- SIVAN LAISH)
קופ"ח מאוחדת בית שמש המכון להתפתחות הילד  הרקפת 36 בית שמש
 
במכון להתפתחות הילד של קופ"ח מאוחדת בית שמש מתקיימת קבוצת פיזיותרפיה  המיועדת לילדים הנמצאים במעקב התפתחותי המגלים קשיים בשני תחומים עיקריים:
  1. בתחום המוטוריקה הגסה - איחור מוטורי קל , קושי בתכנון תנועה/בקורדינציה/שיווי משקל  וביציבה. 
  2. בתחום הריגשי-חברתי-תקשורתי – ילדים בעלי דימוי עצמי וביטחון נמוכים, ילדים בעלי קשיים תקשורתיים קלים המתקשים להשתלב חברתית בקבוצה. 
הרכב הקבוצה- 4 ילדים בטווחי גילאים  5-8.5 שנים אשר עברו איבחון פיזיותרפיה ונמצאו בעלי  איחור מוטורי  של 15%-20% יחסית לבני גילם ובחלקם גם מגלים קשיים קלים בתחום חברתי / רגשי / תקשורתי.
 
הקבוצות מחולקות על פי גלאים וכן ע"פ מגדר בנים /בנות (בשל אופי אוכלוסיית קופ"ח מאוחדת בבית שמש אשר ברובה חרדית)
 
מנחות הקבוצה- הקבוצה מונחית ע"י פיזיותרפיסטית נוירו התפתחותית בליווי פסיכולוגית מהתפתחות הילד. הפסיכולוגית משתתפת בחלק ממפגשי הקבוצות כאשר ניתנת האפשרות לייעוץ פסיכולוגי פרטני נקודתי על פי הצורך. 
 
אורך  השיעור  -  כ 50 דקות. 
 
מבנה השיעור 
  • שיר פתיחה
  • 15 דק' ראשונות – חיזוק התשתית הגופנית : חיזוק שריר הליבה ,חיזוק חגורת כתפיים/אגן/ גו . עידוד  ישיבה זקופה תוך כדי פעילות חברתית תקשורתית. 
  • 5-7 דק' -משחק מוטורי חברתי כגון: המלך אמר , דג מלוח , משחק בכדור. 
  • 10 דק' -פעילות מוטורית בעזרת  אביזרים: חישוקים, כדורים, סקוטרים, קורה וכו' כאשר בכל שיעור נבחר אביזר אחר.
  • 10 דק' -מסלול מוטורי מעגלי המורכב מקורה, סולם, קליעה לסל, כניסה ויציאה מחבית, טרמפולינה ועוד. 
  • 5 דק' - ישיבה במעגל וסיכום השיעור - כל ילד מספר ממה נהנה במיוחד בשיעור היום ובמה היה רוצה להשתפר בפעם הבאה.
  • שיר סיום.
  • 5 דק' אחרונות- ההורים נכנסים, מתן דף תרגול לבית , הדגמת התרגילים להורים ע"י הילדים.
בנוסף: בכל פעם הורה אחר נכנס לצפיה בשיעור על מנת שיוכל גם לתרגל עם הילד בבית.
לאחר סיום הקבוצה מתקיים מפגש פרטני בו נערך מעקב פיזיותרפיה ונמסרות המלצות להמשך. 
 
המטרות המוטוריות:
  1. צמצום הפער באבני הדרך המוטוריות יחסית לגיל הכרונולוגי .
  2. שיפור התארגנות במרחב ותכנון התנועה. 
  3. שיפור מודעות גוף וסכימת גוף.
  4. שיפור היציבה. 
המטרות החברתיות:
  1. ביסוס קודים חברתיים  כגון עמידה בתור, הפסד בתחרות ועוד. 
  2. חיזוק הביטחון העצמי ע"י :מתן חיזוקים במהלך השיעור, מתן הזדמנות לילדים להנחות את המשחקים המוטורים ולהדגים את התרגילים לפני כל ההורים .
  3. הפנמת המסר: לכל אחד קשה במשהו אך אם יתמיד וינסה שוב ,בסוף יצליח. 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...



מוקסו מבדק ADHD